„Tikra ispaniška, flamenko aromaterapija”, – taip sakė ne vienas vakar, išeidamas iš po Tautinių kultūrų centre vykusio koncerto-spektaklio „Moters virsmas”, kuriam negailėta ilgų, labai ilgų aplodismentų.
Sujungusios jėgas, šį performansą sukūrė ir atliko dvi nuostabios ir talentingos moterys – flamenko šokėja, choreografė, flamenko mokyklos „Rosalinda“ vadovė Jelena Dementjeva ir poetė, parfumerė Irena Novikenė.
Performansas sukurtas pagal I. Novikienės autorinę poemą, skirtą moteriai romei. Tiesa, dar joms padėjo aromato elfė (Maja Dementjeva, „Rosalinda“ šokėja) – tarsi lengvas vėjelis laikas nuo laiko praplevendavusi po salę su nauju aromatu. Tuo būdu, poezijos palydėti, žiūrovams pasklisdavo saulėtų miestų, namų, motinos žemės, net nuodėmingos aistros ar amžinybės aromatai, kuriuos specialiai šiam vaidinimui kūrė I. Novikienė.
Kaip pasakojo atlikėjos, kiekvienas performanso momentas atspindi moters gyvenimo ciklus. Poetiniam žodžiui, kurią skaitė autorė, suteiktas dar ir papildomas skambesys, atskleidžiant kartu su flamenko judesiu ir kvapų pojūčiu.
„Moters virsmas“ – tai šventė ir ritualas, susitikimas su savimi, su moteriška energija, kuri niekada nesibaigia – tik keičiasi, kaip liepsna, kaip kvapas, kaip gyvenimas. Poezija čia kalba širdies balsu, flamenko – kūno jėga, o kvapai – sielos atminimu“, – pasakojo J. Dementjeva.
Ne tik, pasakojo, bet žiūrovus savo flamenko šokiais privertė kartu su ja ir džiaugtis, ir liūdėti.
Profesionaliai įvaldyti flamenko šokio atributai, tokie kaip vėduoklė, šalis, vadinamasis monton de Manila ar šokiai su ilgais sijonais, vadinamais bata de cola, nustebino ne vieną žiūrovą.
Spektaklis „Moters virsmas“ – sudėtinė Ispanijos kultūros dienų ¡Hola, Klaipėda! renginių dalis.
Daugiau apie Ispanijos kultūros dienų renginius ir veiklas







